دوره ی انزوا برایCOVID-19 به 10 روز افزایش یافت

3 اوت 2020 - مدت زمان انزوای افرادی که آزمایش کروناویروس آنها مثبت شده است یا علائم این بیماری را نشان می دهند، در انگلیس از سه روز به 10 روز افزایش یافته است.

مدیران ارشد پزشکی بریتانیا از تلاش خود برای جلوگیری از موج دوم بالقوه ی COVID-19 خبر دادند.

پیش از این کارفرمایان بهداشتی با توصیه های جدید مطابق با راهنمایی های سازمان بهداشت جهانی از افراد دارای علائم خواسته بودند تا در خانه و دور از مردم به مدت هفت روز بمانند.

به گفته ی مدیران ارشد پزشکی بریتانیا، این تنظیمات "به ویژه برای محافظت بیشتر از افراد سالم است و قبل از پاییز و زمستان که پیش بینی می شود احتمالاً شاهد افزایش انتقال در جامعه باشیم" بسیار مهم است.

مطالعات نشان داده است احتمال انتقال عفونت به سایرین توسط كسانی كه بیماری کووید در آنها مثبت تشخیص داده شده است، پس از هفت و نه روز از شروع علایم یا تست مثبت، کم است اما باز هم بطور واقعی خطر انتقال وجود دارد.

دوره ی سرایت بیماری به افراد دیگر، فقط قبل از ظهور اولین علائم و روزهای بعد از آن است، اما شواهد جدید از انتقال ویروس تا نه روز بعد از شروع علایم پشتیبانی می کند.

فرانک آتنون، رئیس ارشد پزشکی ولز، گفت که این اقدام "حیاتی" است و "هیچ کس نباید تحت این توهم باشد که کرونا ویروس از بین رفته است".

در کشورهای مختلف ایزولاسیون های مختلفی وجود دارد برای مثال جمهوری ایرلند اصرار دارد افراد دارای علائم به مدت دو هفته منزوی شوند، در حالی که در آمریکا این مدت 10 روز است.

برای فرونشاندن شیوع محلی این بیماری در سراسر انگلیس، میلیونها نفر در منچستر بزرگ، لنکشر شرقی و بخش هایی از غرب یورکشایر اکنون با محدودیت های جدید روبرو شده اند، از جمله افرادی از خانواده که ایزوله هستند قادر به دیدار یکدیگر در خانه نیستند.

در همین حال، متخصصان بهداشت و درمان که از کشورهای پرخطر به انگلیس سفر می کنند، به دنبال معافیت قرنطینه برای متخصصان مراقبت های بهداشتی، که از ماه ژوئن آغاز شده است، باید به مدت دو هفته خودقرنطینگی را اجرا کنند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/aug/covid-19-isolation-period-increased-to-10-days.html